czwartek, 28 lutego 2013

Co będziemy robić w marcu???

Krąg tematyczny: Oblicza sztuki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Kształcenie wrażliwości estetycznej dzieci i umiejętności pozytywnego odbierania sztuki.
• Oglądanie wybranych dzieł sztuki: malarstwa, rzeźby, architektury i fotografii artystycznej.
• Inspirowanie dzieci do wykonywania różnorodnych prac plastycznych według własnego pomysłu.
• Rozwijanie zdolności aktorskich i swobodnej ekspresji słownej podczas zabaw teatralnych i dramowych.
• Wyrabianie gustu i dobrego smaku oraz dbałości o estetykę w najbliższym otoczeniu

Krąg tematyczny: Nasze zwierzęta
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Wzbogacenie wiedzy przyrodniczej o zwierzętach i ich cechach świadczących o dostosowaniu do środowiska, w którym żyją.
• Wzbudzanie uczuć empatycznych w stosunku do zwierząt i uświadomienie konieczności respektowania ich praw.
• Zapoznanie z potrzebami zwierząt i sposobami opieki nad nimi.
• Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za warunki życia posiadanych zwierząt.
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na różne kryteria.
• Uświadomienie dzieciom korzyści płynących z hodowli zwierząt gospodarczych.

Krąg tematyczny: Oznaki wiosny
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem wiosny.
• Rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata.
• Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marca oraz zachęcenie do prowadzenia kalendarza pogody.
• Wzbogacenie wiedzy na temat ptaków oraz uświadomienie potrzeby chronienia niektórych gatunków oraz zakładania budek lęgowych.
• Zakładanie hodowli w kąciku przyrody oraz nabieranie nawyku systematycznego dbania o nie i obserwowania ich.
• Doskonalenie umiejętności odczytywania informacji przedstawionych za pomocą symbolicznego zapisu.

Krąg tematyczny: Radosna Wielkanoc
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Przybliżenie tradycji i symboli Świąt Wielkanocnych oraz poznanie obyczajów własnego regionu.
• Rozbudzenie chęci kultywowania zwyczajów i aktywnego włączania się w przygotowania do świąt.
• Kształtowanie wrażliwości estetycznej podczas podejmowania różnorodnych działań plastycznych.
• Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną oraz uświadomienie znaczenia rodzinnych spotkań.
• Zakładanie tradycyjnej hodowli owsa, rzeżuchy oraz wdrażanie do systematycznego dbania o rośliny i obserwowania ich wzrostu.
• Nauka deklamowania wiersza z zastosowaniem odpowiedniej modulacji głosu i intonacji


ŚPIEWAMY
„MASZERUJE WIOSNA”

1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.: Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

2. Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.

Ref.: Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło...

3. Wiosno, Wiosno, nie zapomnij o nas,
każda trawka chce już być zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
zima by została mroźna.
Ref.: Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło...

RECYTUJEMY
„PISANKI”
Pisanki, pisanki, jajka malowane,
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki,
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance
piękne opowiastki.
K. Różecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz