niedziela, 4 listopada 2012

Co będziemy robić w listopadzie?

Krąg tematyczny: Jestem Polakiem i Europejczykiem.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju
• Kształcenie zmysłu estetycznego i wrażliwości w kontakcie z kulturą, sztuką ludową i muzyką
• Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju i Europy
• Poznanie podstawowych informacji na temat krajów Unii Europejskiej
• Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

Krąg tematyczny: Jesienne eksperymenty
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Poszerzenie wiadomości na temat roli wiatru w przyrodzie i sposobów jego wykorzystania przez człowieka
• Kształcenie postaw proekologicznych związanych z oszczędnym i racjonalnym gospodarowaniem zasobami wody
• Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas wykonywania doświadczeń przyrodniczych i prostych eksperymentów
• Porównywanie liczebności zbiorów przez przeliczanie i grupowanie w pary

Krąg tematyczny: Zwierzęta jesienią
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Wzbogacenie i usystematyzowanie wiadomości na temat wybranych gatunków zwierząt oraz ich sposobu przygotowywania się do zimy
• Doskonalenie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na różne kryteria związane z systematyką czy ich trybem życia
• Uświadomienie zasad zachowania i bezpieczeństwa, jakich należy przestrzegać podczas pobytu w lesie
• Rozwijanie zainteresowania badaniem i obserwowaniem przyrody przy zachowaniu zasad nieingerowania w obserwowane środowisko

Krąg tematyczny: Szanujmy się wzajemnie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
• Budowanie wzajemnego zaufania, poczucia bezpieczeństwa i wsparcia w grupie rówieśniczej
• Stwarzanie okazji sprzyjających kształceniu komunikacji lub mówienia o sobie
• Poznawanie sposobów radzenia sobie z napięciami emocjonalnymi i panowania nad różnego rodzaju emocjami
• Budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby

ŚPIEWAMY
„JESIENNY DESZCZ”

1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.

Ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz,
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!

2. Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.

Ref. Hej, pada, pada, pada...

3. Kalosze wnet nałożę,
parasol wezmę też,
bo lubię, gdy na dworze
jesienny pada deszcz.
Ref. Hej, pada, pada, pada...

RECYTUJEMY
„Malowane dzbanki”

Na lipowej, na policy
malowane dzbanki.
Te od jagód, te od mleka,
a ten od maślanki.
Na tym pierwszym sroka,
co patrzy z wysoka.
Na tym drugim mucha
tańczy z rybą: hu-ha!
Na tym trzecim kotek,
co wskoczył na płotek.
Na tym czwartym kurka,
co ma ciemne piórka.
Na tym piątym osa,
co jej kapie z nosa.
J. Porazińska


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz